Cele mai noi articole

Ce este de fapt meditatia si cum putem medita in 9 pasi simpli

Ce este de fapt meditatia si cum putem medita in 9 pasi simpli

Scrie pentru noi

Cand am auzit prima data de meditatie, mi s-a parut imposibil de realizat. Ce beneficii imi poate aduce faptul ca stau in liniste si cu ochii inchisi 10-15 minute ? Mai bine fac ceva util, pun un film sau ascult niste muzica nu-i asa?

Mereu gasim cate ceva de facut pentru a ne umple timpul si in acelasi timp mintea. Ei, vezi tu, tocmai asta este problema, aceasta preocupare continua a gandurilor, acest dialog interior neincetat care nu ne lasa sa vedem ce este dincolo de el.

Chiar si atunci cand ai o problema, faptul ca te gandesti incontinuu la ea si nu permiti mintii tale sa se relaxeze, te impiedica sa vezi potentialele solutii de rezolvare.

Mintea trebuie din cand in cand linistita, golita de asteptari, detasata de griji, intr-o stare de echilibru in care poate vedea lucrurile in ansamblu si din perspective diferite. Schimbarea unghiului din care alegi sa privesti sau sa reactionezi intr-o anumita situatie din viata ta, poate revela noi solutii si oportunitati.

In aceasta stare de pace si echilibru pe care o traiesti in meditatie, poti primi inspiratie si resurse mentale sau emotionale nebanuite.

Acum vreau sa te gandesti pentru o clipa, tu cand ai stat ultima data in liniste, cu gandurile tale ?
Cand ai fost ultima oara atent la dialogul tau interior ? Cand inchizi ochii, care este primul gand care iti apare ? Cand a fost ultima data cand ti-ai acordat cateva minute doar pentru a-ti aminti si a fi recunoscator pentru toate lucrurile bune din viata ta?

Odata cu dezvoltarea tehnologiei si evolutia societatii, fugim tot mai tare de noi insine, pierzandu-ne in acelasi timp echilibrul interior. De aceea, traim din ce in ce mai haotic din punct de vedere emotional si mental, gestionand tot mai greu situatiile cu care ne confruntam in viata de zi cu zi.

Eu de multi ani incoace eram vesnic ocupata cu cate ceva ; cand ajungeam acasa, dadeam drumul la tv sau la muzica cum intram pe usa, chiar daca nu eram atenta, fiind ocupata cu alte lucruri. Trebuia insa sa zumzaie in permanenta ceva pe fundal, care, in caz ca raman fara nici un fel de „treaba” de facut, sa-mi distraga automat atentia. La un momentat chiar ma concentram foarte mult pe citit si pe documentat in timpul liber si pentru asta m-am simtit castigata insa eram constienta ca este, in acelasi timp, si o fuga de responsabilitate pentru starea mea de spirit interioara.

Asadar, intr-o zi mi-am luat inima in dinti si mi-am facut in sfarsit curaj….

In momentul in care am inchis ochii si in jurul meu a fost liniste deplina (poti incerca si tu, fara nici un fel de muzica, doar tu cu gandurile tale), am trecut automat in pozitia de observator pe care nu o mai experimentasem pana atunci in mod constient.

Este foarte, foarte interesant sa observi detasat ce ganduri iti vin in minte, cum se leaga unul de celalalt si au tendinta sa dezvolte in cateva secunde un intreg scenariu. Unele te vor surprinde, altele le vor contrazice pe primele, argumente peste argumente, intrebari, judecati, emotii. Este o adevarata dezlantuire mentala la inceput, si va fi interesant de urmarit acesta relatie dintre mintea rationala si cea emotionala. Americanii numesc acest dialog „monkey mind”.

Si cum opresti acest proces mental ? Ii dai un alt punct asupra caruia sa isi poata concentra atentia si resursele, acesta fiind respiratia. Concentradu-ti atentia asupra respiratiei, mintea se poate elibera treptat de toate celelalte ganduri. Este un fel de „intrerupere de raport” cum ar spune proful meu de NLP :).

CUM MEDITAM?

  • Aseaza-te confortabil, cu spatele drept, fie pe un scaun, fie cu picioarele incrucisate pe o perna
  • Inchide ochii, inspira adanc de cateva ori si simte punctele de contact dintre corpul tau si scaun sau podea.
  • Observa senzatiile asociate cu statul jos: senzatii de presiune,caldura, furnicaturi, vibratie etc.
  • Devii treptat constient de procesul respiratiei. Fii atent la locul unde simti respiratia cel mai clar – fie la nari, fie in ridicarea sau coborarea abdomenului.
  • Lasa-ti atentia sa se centreze pe senzatia de respiratie. (Nu trebuie sa-ti controlezi respiratia. Las-o sa se desfasoare in mod firesc.)
  • De fiecare data cand mintea se rataceste in gandire, intoarce-o cu blandete la respiratie.
  • Cat timp esti concentrat pe procesul respiratiei, vei percepe de asemenea sunete, senzatii corporale sau emotii. Doar observa aceste fenomene pe masura ce apar in constiinta si apoi revino la respiratie.
  • In momentul in care sesizezi ca te-ai pierdut in gandire, observa gandul prezent in sine ca obiect al constiintei. Apoi indreapta iarasi atentia catre respiratie – sau catre orice sunet sau senzatie ce se iveste in clipa urmatoare.
  • Continua astfel pana cand nu faci altceva decat sa observi toate obiectele constiintei – perceptii vizuale, sunete, senzatii, emotii, chiar si ganduri – pe masura ce apar, se modifica si dispar.

 

„Arta” meditatiei, nu poate fi incadrata in tipare sau definitii

Cei care sunt incepatori in aceasta practica, prefera de multe ori meditatiile ghidate care sunt de un real ajutor atunci cand mintea este de nestapanit. Iti recomand sa incerci sa te lasi condus in acest proces minunat ascultand Meditatia ghidata pentru incepatori sau oricare doresti din rubrica noastra de meditatii ghidate.

A medita reprezinta o calatorie personala in interiorul nostru, de fiecare data descoperind, simtind si traind altfel aceasta experienta. Rezultatele nu se vor vedea dupa prima ta meditatie, insa, daca esti suficient de curajos si pregatit sa primesti o adevarata detoxifiere emotionala si mentala, atunci cu atat mai mult vei simti beneficiile meditatiei in toate aspectele vietii tale. Pentru asta este nevoie de cat mai multa practica.

In articole viitoare o sa-ti povestesc de cate feluri este meditatia pentru a face mai bine diferenta dintre o tehnica de relaxare si adevaratele transformari pe care le poti trai integrand acest proces in rutina ta zilnica.

Spor la meditat 🙂

Sharing is caring...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Comments

comments

Descarca gratuit meditatia

Afirmatii pozitive – Legea Atractiei

Bine ai venit, numele meu este Sylvia

Astazi as vrea sa iti ofer gratuit una dintre cele mai bune meditatii ale mele in format MP3 – “Afirmatii pozitive – Legea Atractiei”. Astfel, vei redobandi puterea de a-ti slefui viata prin intentie, vointa, emotii si ganduri.

De asemenea as vrea sa iti ofer lunar si alte materiale gratuite prin newsletter

sylvia

2Comments
  • Camelia/ 29.06.2017Răspunde

    Este foarte util site-ul tau draga Silvia.
    Tocmai ce te-am vazut in emisiunea lui Maruta …arati minunat.
    Sunt bucuroasa ca ne-ai informat despre existenta site-lui tau …simplu,aerisit,digerabil ,am si inceput sa navighez prin el.
    Sper cu ajutorul indrumarilor tale sa reusesc sa practic meditatia…cunosc teoria insa am probleme cu practica.

    • sylvia/ 30.06.2017Răspunde

      Buna Camelia, momentan nu am mai postat atat de mult pentru ca schimb platforma siteului si mai implementam chestii noi, cam peste o luna si ceva voi relua postarile constante cand va fi gata toata partea tehnica. Pana atunci ma voi stradui sa pun cate un articol pe saptamana. Vor exista mult mai multe informatii despre tot ce inseamna meditatie si cum sa meditam. Este nevoie doar sa fi constanta in aceasta practica chiar daca la inceput nu o sa aiba prea mult sens. Ai rabdare cu tine, asculta macar o meditatie ghidata pe zi cand ai un moment de liniste si incearca sa stai macar 5 minute pe zi in liniste ,sa te concentrezi asupra respiratiei si sa revizuiesti in minte toate lucrurile pentru care esti recunoscatoare. Dezvolta o rutina zilnica dar placuta si considera acest timp ca fiind dedicat Universului tau interior. Incearca macar o luna de zile si ai sa vezi diferenta 🙂

Leave a Comment

3 × three =